De inrichting

Ruimte om te "leven" op school

Onze “leefschool” zorgt ervoor dat kinderen ook ruimte krijgen om te “leven” op school. Dit veronderstelt dat er specifieke ruimtes moeten zijn waar kinderen zich thuis kunnen voelen en zichzelf kunnen zijn. En die zijn er zeker :

Onze locatie bestaat uit een heerlijk, groene omgeving : bomen, planten, bloemen, kruidentuin, dieren, …

Onze kinderen kunnen vertoeven in:

De stille tuin

Een knusse veilige en ommuurde tuin. De stille tuin is ook de heerlijke plaats om kampen te bouwen en te genieten in onze wilgenhut.

Het ballenplein

Hier kunnen de balsportliefhebbers hun gading vinden.

Prettige speelplaats

Prettige speelplaats met o.a:

Akkernest

Onze peuters en kleuters van leefgroep 1 krijgen drie grote en aan elkaar verbonden lokalen waar ze een rijk en verscheiden aanbod aan ervaringen kunnen opdoen. Knus, gezellig en kleurrijk ingericht met allerlei werkplekken zodat iedereen aan zijn trekken komt. Bij schoon weer zetten we de deur naar onze “stille tuin” open. Leefgroep 1 beschikt over een eigen toiletblok dat verbonden is met hun lokalen. Op één van de bovenverdiepjes kunnen de peuters of kleuters even wegdromen in een bedje.

Blikvanger

Dit nieuw gebouw werd op 21 januari 2013 in gebruik genomen. Een eigentijds, gezellig, modern en in het oog springend gebouw voor leefgroep 2, 3 en 4.

De symboliek van de vier natuurelementen zal je zeker terugvinden in deze mooie woning.

Alle ruimtes zijn verbonden met elkaar:

• Iedere leefgroep heeft instructie- en werkruimtes.
  • In elke leefgroep is er een praathoek
  • Alle leefgroepen zijn uitgerust met digitale borden, internet, pc – ruimte.
  • elke leefgroep beschikt over aangepast en ergonomisch meubilair

Het oudste gebouw kreeg de naam MiMar

Hierin vind je op de gelijkvloers:

Op de 1ste verdieping:

Op de 2de verdieping:

DE DOOS

Op het ballenplein staat onze groene Doos. We gebruiken het als polyvalente ruimte voor opvang, weekopeningen en – sluitingen, schoolparlement, tv.-hoekje, bewegingstussendoortjes, theater- en poppenkast, ….