Educatieve uitstappen

Culturele activiteiten

Alle leefgroepen wonen één of meerdere malen per schooljaar een toneelvoorstelling bij. De voorstellingen zijn aangepast aan de leeftijd van de kinderen en zijn een betekenisvolle ontdekking van de theaterwereld. De voorstellingen worden voorbereid en besproken in de klas. De voorstellingen kosten meestal € 3,00. Om vervoersonkosten te vermijden, doen we beroep op ouders om ons te verplaatsen.

Tweejaarlijkse bosklassen voor leefgroep 4

Voor onze leerlingen van leefgroep 4 gaat er tweejaarlijks een educatieve week door in de Ardennen. De kostprijs voor deze week bedraagt ± € 120. Hiervoor wordt gespaard via de maximumfactuur.

Tweejaarlijkse educatieve week met de hele leefschool

Voor onze leerlingen van leefgroep 3 en 4 is dit één volle educatieve week. Voor leefgroep 1 en 2 is dit een kortere periode (twee à drietal dagen). De kostprijs van deze week bedraagt maximum € 150,00 (voor een volle week). Hiervoor wordt gespaard via de maximumfactuur.

Tweedaags tentenkamp

Het schooljaar dat we niet met zijn allen een week op stap gaan, houden we in het begin van het schooljaar een tweedaags tentenkamp. (Kostprijs +/- € 20.)

Ervaringsgerichte uitstappen

Bij sommige projecten is het echt nodig dat we op ervaringstocht gaan. Om de kostprijs van deze uitstappen zo goedkoop mogelijk te houden, doen we graag beroep op ouders om ons te vervoeren.