Bewegingsopvoeding

Alle kleuters krijgen wekelijks 2 uur bewegingsopvoeding van Koen of Arthur.

Er moet geen turnpakje worden voorzien voor de kleuters.

De kleuters niveau 3 hebben tweewekelijks een zwembeurt.

De andere leefgroepen hebben 2 lesuren per week bewegingsopvoeding van Arthur en tweewekelijks een zwembeurt van Koen.

Voor de turnlessen is turngerei noodzakelijk: een donker broekje en sportschoenen die van thuis worden meegebracht en een turntruitje die de kinderen krijgen van de scholengemeenschap.

Het zwarte turntruitje met logo van de scholengemeenschap krijg je gratis. Enkel wanneer je het verliest moet je een nieuw turntruitje aankopen (€ 10). Wanneer je turntruitje te klein is mag je het, na een wasbeurt, inruilen voor een groter.

We vinden sportschoenen steviger en beter voor de voeten van de kinderen dan een gewone turnpantoffel. Non-marking zolen hebben het voordeel dat je in elke sportzaal kan gaan sporten.

Voor de zwemlessen heb je nodig: een zwembroek (spannende short) of badpak, het gebruik van een zwembril is aan te raden. Een badmuts is niet verplicht.